Outsourcing pracowniczy
Outsourcing pracowniczy nie ma własnej konkretnej definicji prawnej. Samo słowo outsourcing pochodzi z języka angielskiego i oznacza korzystanie z zewnętrznych podmiotów (firm) podczas realizacji zadań, projektów, programów czy szkoleń we własnym przedsiębiorstwie. Outsourcing pracowniczy coraz częściej wykorzystywany jest przez pracodawców, którym zależy na zmniejszeniu liczby stałych etatów w firmie, a przy tym przeniesieniu części zadań z jednych pracowników na drugich.
Na czym polega outsourcing pracowników?
Outsourcing pracowników polega na wydaniu polecenia realizacji konkretnych zadań podmiotowi zewnętrznemu. Outsourcer realizuje zlecenie za pomocą własnej kadry pracowniczej. Wszystko odbywa się na podstawie odpowiedniej umowy cywilnoprawnej zawartej pomiędzy stronami. W tej sytuacji zlecający nie jest związany żadnym stosunkiem prawnym z osobami faktycznie wykonującymi prace w jego firmie.
Różnice pomiędzy outsourcingiem pracowniczym a leasingiem
